kw.\*:("Pedagogía especial")
Results 1 to 25 of 1594
Selection :
Das karlsruher ruckenforum eine ruckenschuleKEMPF, H.D; LUTZ, W.Kranken Gymnastik. 1988, Vol 40, Num 5, pp 373-376, issn 0023-4494Article
L'etudiant, acteur de sa formationRIST, C.Soins. 1991, Vol 544, pp 00022-00024Article
En répliquant des situations réelles durant des leçons d'orientation sociales courantesPAVLOVA, N. P.Defektologiâ. 1987, Num 2, pp 26-33, issn 0130-3074Article
Des difficultés d'apprendre à lire : perspective psycholinguistique = Rading disabilities: a psycholinguistic approachCHAUVEAU, G.Handicaps et inadaptations. 1989, Num 47-48, pp 48-56, issn 0180-9040, 9 p.Article
Pas sage comme une image : ou de l'utilisation des images en pedagogieJACQUINOT, G.Bull Psychol. 1988, Vol 41, Num 0386, pp 00603-00609Article
A framework for writing and/or evaluating research papersBRADDOM, C.L.American journal of physical medicine & rehabilitation. 1991, Vol 70, Num sup1, pp 00169-00171, issn 0894-9115Article
Conduite a tenir devant... Le travail ecritGENOT, C.Annales de kinésithérapie. 1992, Vol 19, Num 0007, pp 00383-00386, issn 0302-427XArticle
Expériences concernant l'organisation des classes de laboratoire dans la thérapie verbaleUSANOVA, O. N; SHAKHOVSKAYA, S. N.Defektologiâ. 1988, Num 1, pp 85-90, issn 0130-3074Article
Driving for disabled people teaching the driving instructorsBEYNON, C.J.Disability and Rehabilitation. 1987, Vol 9, Num 4, pp 182-183, issn 0379-0797Article
Sensibilisation de l'eleve kinesitherapeute a la kinesitherapie analytiqueANDRE, A.Kinésithérapie scientifique. 1991, Vol 298, pp 00064-00066, issn 0023-1576Article
La logique socio-historique de l'enseignement spécial = The sociohistorical logic of special educationGATEAUX-MENNECIER, J.Handicaps et inadaptations. 1990, Num 50, pp 57-70, issn 0180-9040, 14 p.Article
Les professionnels sur les bancs d'école = Working people again at schoolSAINT-LAURENT, L.Apprentissage et socialisation. 1987, Vol 10, Num 4, pp 199-202, issn 0704-7517Article
Stimulation of infants with Down syndrome: long-term effectsSHARAV, T; SHIOMO, L.Mental retardation (Washington, DC). 1986, Vol 24, Num 2, pp 81-86, issn 0047-6765Article
Learning in groups: strategies for effective group work in education and training for library managementJONES, N.Education for information. 1986, Vol 4, Num 1, pp 27-45, issn 0167-8329Article
Injuries to the head among children enrolled in special educationLIMBOS, Mary Ann P; RAMIREZ, Marizen; PARK, Laura S et al.Archives of pediatrics & adolescent medicine. 2004, Vol 158, Num 11, pp 1057-1061, issn 1072-4710, 5 p.Article
Paraprofessional support of students with disabilities: Literature from the past decadeGIANGRECO, Michael F; EDELMAN, Susan W; BROER, Stephen M et al.Exceptional children. 2001, Vol 68, Num 1, pp 45-63, issn 0014-4029Article
Ausgewahlte neurophyschologische lerninhalte in der krankengymnastikausbildung (teil 3)MEIER, K.Kranken Gymnastik. 1991, Vol 43, Num 0010, pp 01123-01131, issn 0023-4494Article
The impact of clinical experience in geriatric medicine on physiotherapy studentsSQUIRES, A.J; SIMPSON, J.M.Physiotherapy. 1987, Vol 73, Num 10, pp 516-521, issn 0031-9406Article
Education et développement des enfants présentant des handicaps physiques en DDRSHMIL, G.Defektologiâ. 1987, Num 1, pp 57-63, issn 0130-3074Article
Student teachers' attitudes towards special education provisionWARD, J; LE DEAN, L.Educational psychology (Dorchester-on-Thames. Print). 1996, Vol 16, Num 2, pp 207-218, issn 0144-3410Article
«Pädagogik des vollen Lebens»: Lebensreform als Pädagogik = «Pedagogics of the full life» ― life reform as pedagogicsHELMCHEN, J.Wissenschaftliche Zeitschrift der Technischen Universität Dresden. 1995, Vol 44, Num 4, pp 69-76, issn 0043-6925Article
The sheep and wolves, the shakers and movers of special educationBLATT, B.Journal of learning disabilities. 1985, Vol 18, Num 9, issn 0022-2194, 564Article
Problèmes, perspectives des aptitudes professionnelles des enseignants en pédagogie spécialeKAPUSTIN, A. I.Defektologiâ. 1986, Num 3, pp 75-78, issn 0130-3074Article
L'utilisation de la parole et de la fiction au cours de musique destinés aux arriérés mentauxBEDRETDINOVA, S. M.Defektologiâ. 1986, Num 5, pp 33-36, issn 0130-3074Article